به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    وکیل در تهران

    وکیل خوب بهترین وکیل ملکی متخصص در امور حقوقی در تهران یکی از مهمترین دعاوی در دادگاه های ملکی است. دلیل اصلی و اصلی افزایش دعاوی مختلف را می توان عدم بهره مندی از دانش و تخصص وکلای حرفه ای در زمینه های مختلف دانست.

    بهترین وکیل در تهران

    امروزه با وضعیت جامعه و ایجاد دعاوی در محاکم قضایی و مشکلات حقوقی، مردم برای احقاق حق و جلوگیری از تضییع حقوق خود به بهترین وکیل در تهران و وکیل حرفه ای در تهران نیاز دارند. مسائل حقوقی اغلب پیچیده هستند. که اگر بدون مشورت وکلای مجرب و متخصص انجام شود. خسارات مالی یا جانی سنگینی را با عواقب جبران ناپذیری به همراه دارند.اصولاً یک وکیل خوب در تهران باید امین و امین موکل خود باشد. وکلای مجرب باید به روز بوده و به قوانین و مقررات جدید تسلط کامل داشته باشند. تا با ارائه بهترین راه حل ها و پیشنهادات، مشتری را به حق خود برسانید. وکیل پایه یک دادگستری باید در اموری باشد که به او محول می شود. تخصص کافی دارند او همچنین باید روابط عمومی قوی و مهارت های ارتباطی شیوا داشته باشد.بسیاری از افراد در مواجهه با مسائل و مشکلات حقوقی به دنبال بهترین وکیل در تهران هستند. تا بتوانند پرونده خود را به یک وکیل خوب در تهران بسپارند. اما سوال اساسی این است که چگونه یک وکیل حرفه ای در تهران برای یک پرونده انتخاب کنیم.شما عزیزان برای انتخاب وکیل در تهران می توانید از سایت گروه وکلای دادورزان صلح و سازش کمک بگیرید.

    بهترین وکیل در تهران باید دارای ویژگی های زیر باشد:

     

    - تخصص در زمینه خاصی از مسائل حقوقی و دعاوی

    - انجام و امتیازدهی به تعداد مناسب در زمینه تخصصی خود و داشتن رزومه قابل ارائه

    -دقت در مطالعه پرونده و همچنین در گفتگو با مراجعه کننده به منظور تسلط بر جوانب مختلف پرونده

    - فصاحت و توانایی در اقناع طرف مقابل به ویژه در جلسات دادگاه

    دلسوزی و همکاری در رسیدگی به امور پرونده

    - داشتن زمان و دستور مناسب برای پیگیری پرونده

    اهمیت استفاده از بهترین وکیل در تهران

    یک وکیل در تهران تخصص و دانش کافی برای پیگیری پرونده های مختلف را دارد. تخصص و تجربه وکیل در تهران باعث شده است که فعالیت اصلی وکیل رسیدگی به دعاوی مختلف باشد. دعاوی مربوط به وکالت با طرح شکایت در دادگاه رسیدگی و رسیدگی می شود. در روند رسیدگی به پرونده هایی که دعاوی متفاوتی دارند.

    کار اصلی بهترین وکلا در تهران همین است. مشاوره و راهنمایی شاکی از ابتدا و موضوع شکایت. وکیل خوب در تهران شخصی است. که از قضیه آگاهی کامل دارد. و در تمام مراحل پرونده به عنوان یک راهنما و مشاور خوب عمل کند. ارائه راهکارهای مناسب برای تسریع در روند رسیدگی به پرونده. با توجه به اینکه در کلیه مواردی که مربوط به دعاوی مختلف است. حضور وکیل در تهران الزامی است.

    در انتخاب بهترین وکیل در تهران دقت کنید. زیرا انتخاب وکیل حرفه ای و متخصص در رسیدگی به پرونده بسیار موثر است. و این وکیل است که می تواند نقش بسزایی در امور حقوقی شما داشته باشد.

    بهترین وکیل می تواند پرونده های حقوقی و کیفری را حل کند. به طور ویژه در زمینه دعاوی اموال غیرمنقول و مواردی از این دست فعالیت کنند و مشکلات مردم را در این زمینه حل کنند. اموال غیرمنقول به اموالی مانند خانه یا زمین و غیره گفته می شود که قابل انتقال یا جابه جایی نیست.

    بهترین وکیل می داند که مبنای ارزش معاملاتی املاک چیست. و ماده 100 قانون شهرداری یا تبصره های آن در کجا اعمال می شود. و آنجا که ماده 64 قانون مالیاتهای مستقیم; لذا زمان مناسبی را برای بیان دلایل و گفته های خود می داند. تا حقوق مشتری به دلیل استفاده نادرست ضایع نشود. نحوه و نحوه طرح دعوی بسیار مهم است. و در دادرسی در تعیین حدود حقوق اصحاب دعوا تأثیر اساسی دارد.

    بنابراین تا دعوا به دلیل بی تجربگی در روند و مراحل خود دچار مشکلات ناخواسته نشود. این ضروری است. بررسی، برنامه ریزی و رسیدگی به مسائل و دعاوی به صورت جداگانه. که در این ادعاها متخصص و مجرب است. بهترین وکیل در تهران یک نفر است. دانا، صادق و دارای حسن نیت و حسن خلق باشد. بهترین وکیل در تهران یک نفر است. صبور بودن در برابر مشکلات و چالش های یک مورد. و می تواند مسائل را به خوبی تحلیل کند. و مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.

    مبینا قره گوزلو
    شنبه 30 / 7 - 10:07 PM
    بازدید : 198
    برچسب‌ها :
     
     
     
     
    مراحل طلاق با توافق زن و شوهر
     
    ابتدا یکی از طرفین تقاضای طلاق را در دادگاه صالح تقدیم می کند. دادگاه خانواده برای رسیدگی به این درخواست تشکیل می شود. برای طرح این درخواست، دادگاه محل سکونت صلاحیت دارد. در این دادگاه قاضی از طرفین می خواهد که دلایل طلاق خود را بیان کنند و در نتیجه این پرسش و پاسخ متوجه می شود که طلاق توافقی است یا خیر. گاهی مستقیماً از طرفین می پرسد که آیا طلاق توافقی است؟ در هر صورت پس از تشکیل این دادگاه، قاضی حکم به مراجعه به مشاوره و داوری می دهد.
     
    منظور از توافق در طلاق توافقی چیست؟
     
    یعنی هر دو طرف به طلاق رضایت می دهند.
     
    دادگاه صالح برای رسیدگی به دادخواست طلاق چیست؟
     
    دادگاه خانواده صلاحیت دارد.
     
    منظور از داوری چیست؟
     
    افراد مورد اعتماد و بستگان طرفین بین طرفین طلاق صلح و سازش می کنند.
     
    چقدر طول می کشد تا حکم طلاق توافقی دریافت شود؟
     
    از یک هفته تا بیست روز متغیر است.
     
    مشاوره توسط مشاور خانواده معتمد دادگاه انجام می شود. داوری یعنی میانجیگری افراد مورد اعتماد و بستگان طرفین. در داوری بستگان طرفین طلاق سعی در ایجاد صلح و سازش دارند. در نهایت قاضی گزارش داوری و مشاوره عدم سازش را بررسی می کند و در صورت تایید نسبت به صدور حکم طلاق متقابل بین زن و شوهر اقدام می کند.
     
     
     
    البته قبل از صدور این حکم، قاضی مواردی از قبیل مهریه، اجرت عرفی ایام عقد و حضانت فرزندان را تعیین و تعیین تکلیف می کند که چون از قبل بین طرفین طلاق توافق شده است، این مرحله نیز به سرعت عبور می کند.
     
     
     
    تبصره: در صورتی که یکی از طرفین در دادگاه اظهار کند که با حضانت طفل یا مهریه سازگاری ندارد، در این صورت قاضی می تواند حکم به غیر توافقی بودن طلاق بدهد و در نتیجه صدور طلاق خواهد بود. طول بکشد زیرا معمولاً قاضی و دادگاه خانواده تا حد امکان برای صدور حکم طلاق مقاومت نشان می دهند.
     
     
     
    لازم به ذکر است که اگر بر اساس توافق شما مبنی بر اعطای مهریه باشد، باید این موضوع را به صورت رسمی ثبت کنید. در غیر این صورت زن پس از طلاق می تواند برای مهریه خود اقدام کند.
     
     
     
    در هر صورت پس از صدور حکم طلاق متقابل، طرفین برای ثبت رسمی طلاق خود به یکی از دفاتر ثبت طلاق مراجعه می کنند.
     
    مشاوره طلاق توافقی
     
    قبل از درخواست طلاق، بهتر است برای طلاق توافقی با زن و شوهر مشورت شود. زیرا قبل از هر حضور در دادگاه بهتر است اطلاعاتی کسب کنید تا بدون مشکل درخواست شما برطرف شود. در مشاوره طلاق توافقی با تمام جوانب شرایط خود آشنا می شوید و بهتر می توانید بر اساس آن توافق کنید و طلاق بگیرید.
     
    مدت زمان طلاق متقابل معمولاً از 12 روز تا 20 روز متغیر است. اما وکیل طلاق توافقی شما می تواند این مدت را حتی به یک تا دو هفته کاهش دهد. ممکن است در روند طلاق توافقی بین طرفین تنش ایجاد شود که امری طبیعی است. در این موارد وکیل شما از بروز مسائل جدی و مشکل ساز جلوگیری می کند
    مبینا قره گوزلو
    چهارشنبه 6 / 7 - 3:58 PM
    بازدید : 164
    برچسب‌ها :
     

     

     

    طلاق و انواع آن

    در لغت طلاق به معنای پایان قانونی زندگی مشترک است. زن و مرد پس از صدور طلاق نسبت به یکدیگر نامحرم می شوند و هیچ وظیفه و تکلیفی در قبال یکدیگر ندارند.

    با شنیدن نام طلاق معمولا دعوا و مشاجره در ذهن تداعی می شود که البته عجیب نیست. زیرا طلاق های غیر توافقی بیشتر دیده یا شنیده می شود و بدیهی است که در طلاق های غیر توافقی بحث و مجادله و دعوا به وفور اتفاق می افتد. اما نوع دیگری از طلاق وجود دارد که به دور از هرگونه جنجال و دعوا بوده و در واقع با توافق طرفین صورت می گیرد. طلاق توافقی یکی از ساده ترین و سریع ترین انواع طلاق است. زیرا زن و شوهر بر سر جدایی به توافق رسیده اند و او تقریباً راه ترغیب دادگاه را برای صدور حکم طلاق می داند. در این مقاله روش طلاق توافقی زن و شوهر به صورت فوری و ارزان توضیح داده شده است.

     

    در ظاهر ممکن است به نظر برسد که در طلاق توافقی نیازی به وکیل نیست. اما شایان ذکر است که در عمل چنین نیست. استفاده از وکیل طلاق توافقی مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به تسریع و تسهیل در روند صدور حکم طلاق اشاره کرد.

     

     

    نکته: ممکن است برای پرداخت مهریه مرد اقساط صورت گرفته باشد. در این صورت مرد موظف است مهریه را در تاریخ معینی بپردازد که نوعی تعهد مرد به زن است.

     

    در واقع زن و مرد زمانی طلاق می گیرند که زندگی مشترک خود را در انتهای راه ببینند و تمام تلاش هایی که برای ایجاد صلح یا سازش بین آنها انجام شده به جایی نرسیده است. در این صورت تقاضای طلاق می کنند. متداول ترین تقسیم بندی طلاق آن را به دو نوع طلاق توافقی و طلاق غیر توافقی تقسیم می کند. معمولاً زوجین به دلیل پیچیدگی طلاق غیر توافقی و طولانی بودن پروسه از انجام این نوع طلاق خودداری می کنند و سعی می کنند با توافق طرفین حکم طلاق بگیرند.

     

    البته شایان ذکر است که تقاضای طلاق زن با مشکلات عدیده ای مواجه است و تنها در صورت احراز شرایطی که در قانون مقرر شده باشد، درخواست طلاق زن به نتیجه می رسد. اما در مورد طلاق از مرد، حتی اگر غیر توافقی باشد، قانون شرایط خاصی را تعیین نکرده است و معمولاً این روند با مشکل کمتری همراه است. اما طبق قانون مدنی و قانون حمایت خانواده تا تعیین تکلیف مهریه و نفقه ایام عقد، حکم طلاق صادر نمی شود.

     

    اما نوع دیگری از طلاق وجود دارد که اکثر زوج ها به دلیل سهولت و سرعت آن ترجیح می دهند انجام دهند. طلاق توافقی چیزی است که اکثر زوج ها در هنگام جدایی به این روش تمایل دارند. اما باید توجه داشت که طلاق حتی در نوع توافقی آن یک امر تشریفاتی است و برای انجام آن باید مراحل خاصی را طی کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

    طلاق و فواید آن

    در طلاق غیر توافقی تشریفات صدور حکم طلاق زیاد است. شما به عنوان یک همسر و متقاضی طلاق باید گفته خود مبنی بر وجود سختی و خجالت در زندگی مشترک را ثابت کنید که می تواند بسیار سخت باشد. حتی ممکن است دادگاه درخواست طلاق شما را رد کند، در این صورت درخواست مجدد طلاق و گذراندن تمام مراحل قبلی می تواند طاقت فرسا باشد و ماه ها طول بکشد. همچنین در این مدت باید تمامی وظایف زناشویی خود را انجام دهید. . اما در طلاق متقابل زن و شوهر نیازی به گذشتن از هیچ یک از موارد ذکر شده نیست. همچنین احتمال رد درخواست طلاق توافقی توسط قاضی تقریبا صفر است و در هر صورت حکم طلاق صادر می شود.

    نکته: منظور از توافق طرفین در طلاق توافقی زن و شوهر چیست؟

     

    منظور از قرارداد، رضایت طرفین در مورد جدایی است. این توافق ممکن است به این دلیل باشد که هر دوی آنها به این نتیجه رسیده اند که ادامه زندگی ممکن نیست. گاهی توافق به دلیل امر اجباری است. مثلاً زنی می خواهد طلاق بگیرد و مرد موافقت نمی کند، اما در نهایت مرد راضی می شود که مهریه او را بدهد یا حضانت بچه ها را به مرد بدهد.

    مبینا قره گوزلو
    چهارشنبه 6 / 7 - 3:58 PM
    بازدید : 169
    برچسب‌ها :
     
     
     
     
    طلاق در جامعه امروزی ذهن بسیاری از زوج ها را به خود مشغول کرده است. در واقع مشکلات زندگی ممکن است طرفین ازدواج را به جدایی و در نهایت به طلاق بکشاند. هم در شرع اسلام و هم در قانون کشور حمایت هایی از این امر شده است. درست است که طلاق در نظام حقوقی ما به عنوان یک امر قانونی شناخته شده است، اما هم قانون و هم نظام قضایی سعی می کنند تا حد امکان از جدایی طرفین جلوگیری کنند. در طلاق غیر توافقی قاضی به راحتی می تواند جلوی طلاق را بگیرد. اما در طلاق توافقی که طرفین رضایت کامل دارند، الزام به انجام تشریفات طلاق، راه دادگاه برای جلوگیری از جدایی زوجین است. یکی از آداب طلاق توافقی، سوق دادن طرفین به جلسات مشاوره طلاق توافقی است که در این مقاله بیشتر به آن می پردازیم.
     
    مراحل طلاق توافقی
     
    ابتدا یکی از طرفین تقاضای طلاق را به دادگاه صالح تقدیم می کند. زوجین در دادگاه و با حضور قاضی طلاق را توافقی اعلام می کنند. البته قاضی آنجا در مورد زندگی و علت اختلاف سؤال و جواب می کند، اما در نهایت آنها را به داوری می فرستد و به عنوان تشریفات طلاق، جلسات مشاوره طلاق توافقی را طی می کند.
     
     
     
    در داوری، شخص مورد اعتماد توسط زوج انتخاب می شود. معتمدین و نزدیکان زوج در این وسط قرار می گیرند و بین طرفین صلح و سازش ایجاد می کنند و برای احیای زندگی زوجین تلاش می کنند. در نهایت اگر این تلاش ها به نتیجه مطلوب نرسید باید گزارش این افراد مبنی بر عدم امکان ایجاد صلح و سازش به دادگاه ارائه شود. طبق ماده ۲۷ قانون حمایت خانواده: در کلیه موارد طلاق به استثنای طلاق توافقی، دادگاه باید به منظور ایجاد صلح و سازش موضوع را به داوری ارجاع دهد. در این موارد دادگاه باید طبق نظر داوران رای صادر کند و در صورت عدم پذیرش با ذکر دلیل نظریه داوران را رد کند. در ماده ۲۸ نیز آمده است که اقارب طلاق باید حداقل سی سال سن داشته باشند و به مسائل شرعی و خانوادگی آشنا باشند.
     
     
     
    در جریان داوری نیز طرفین مجبور به مراجعه به جلسات مشاوره طلاق توافقی می شوند. در این جلسات مشاور و روانشناس معتمد دادگاه خانواده سعی در ایجاد آرامش و رفع مشکلات زوجین دارد. اگر نظر مشاور و روانشناس بر عدم امکان صلح و سازش باشد طی گزارشی این موضوع را به دادگاه اعلام می کند و پس از آن دادگاه نسبت به صدور حکم طلاق اقدام می کند. با صدور این حکم زوجین با مراجعه به یکی از دفاتر ثبت طلاق، جدایی خود را به صورت قانونی ثبت می کنند.
     
     
     
    مدت این مراحل بسته به نوع و شرایط مورد از یک هفته تا بیست روز متغیر است.
     
    قبل از صدور حکم طلاق، دادگاه از زوجین سوال می کند که آیا در مورد حضانت فرزندان، مهریه و نفقه توافق دارند؟ از آنجایی که طلاق توافقی است، در این موارد، طرفین قبلاً مذاکره کرده اند. اگر دادگاه تشخیص دهد که زوجین بر سر این مسائل با هم دعوا می کنند، ممکن است روند طلاق طولانی شود. در هر صورت قبل از صدور حکم طلاق باید تمام حقوق زن و حضانت فرزندان مشخص شود.
     
    رسیدگی به دادخواست طلاق در صلاحیت دادگاه خانواده محل اقامت است.
     
    وکلای طلاق می توانند تمامی مراحل فوق را بدون حضور زوجین طی کنند.
     
    برای صدور حکم طلاق گواهی عدم بارداری الزامی است. اگر زن باردار باشد و این موضوع را از شوهرش پنهان کند و با توسل به اسناد جعلی اقدام به طلاق کند، مجازات می شود.
     
    اگر زوجه در زمان طلاق حامله باشد، اما زوجین به طلاق رضایت دهند، دادگاه حکم طلاق را صادر می کند، اما مرد را تا زمان بارداری محکوم به پرداخت نفقه زوجه می کند.
     
    مراجعه به دادگاه و ثبت رسمی طلاق بدون صدور حکم طلاق از سوی دادگاه امکان پذیر نیست.
     
    پس از صدور گواهی عدم سازش و حکم طلاق، گواهی مذکور سه ماه اعتبار دارد و طرفین باید در این مدت برای ثبت طلاق به دفترخانه مراجعه کنند. جلسات مشاوره طلاق توافقی
     
    بر اساس ماده 25 قانون حمایت از خانواده:
     
     
     
    «در صورت درخواست طلاق توافقی زوجین، دادگاه باید موضوع را به مرکز مشاوره خانواده ارجاع دهد، در این موارد طرفین می توانند از ابتدا در مراکز مذکور درخواست طلاق توافقی کنند و در صورت عدم انصراف متقاضی از طلاق. ، مرکز مشاوره خانواده با ذکر موارد توافقی جهت اتخاذ تصمیم نهایی به دادگاه ارجاع می دهد.
     
     
     
    لذا بر اساس این ماده مشاوره الزامی است و زوجین بدون حضور در جلسات مذکور نمی توانند از دادگاه طلاق بگیرند. در این جلسه،مشاور معتمد دادگاه سعی در ایجاد صلح و سازش بین طرفین دارد. همچنین مشاور با پرسش و پاسخ به رفع مشکلات طرفین می پردازد. سوالات مشاور طلاق توافقی متنوع است و در نهایت در مورد علت ناسازگاری طرفین است. در صورت عدم برقراری صلح بین طرفین با وجود مشاوره، مشاور گزارشی از روند جلسه مشاوره طلاق توافقی و نتیجه آن را به دادگاه ارائه می کند. در نهایت دادگاه با بررسی گزارش مشاوره و داوری تصمیم می گیرد.
    مبینا قره گوزلو
    چهارشنبه 6 / 7 - 3:58 PM
    بازدید : 164
    برچسب‌ها :
     
     
     
     
    در جامعه امروزی بارها کلمه طلاق را شنیده اید. در گذشته این امر به شدت مورد محکومیت و سرزنش جامعه قرار می گرفت و حتی اگر زوجین قادر به ادامه زندگی خود نبودند به دلیل واکنش جامعه از انجام آن خودداری می کردند. اما امروزه طلاق واکنش های قبلی خود را ندارد و بسیاری از زوج ها از هم جدا می شوند. طلاق در لغت به معنای پایان قانون زندگی مشترک زن و مرد است. راه های زیادی برای صدور حکم طلاق وجود دارد. طلاق با توافق غیر توافقی یا طلاق از طریق طلاق رسمی یکی از راه هایی است که امروزه می توان از طریق آن جدایی انجام داد. طلاق غیر توافقی به دلیل معایب فراوان از جمله وقت گیر بودن توصیه نمی شود. به خصوص اگر این طلاق توسط زن انجام شود، انجام آن بسیار دشوارتر از طلاق غیر توافقی از سوی مرد است. راه دیگری که وجود دارد، طلاق توافقی است. این طلاق از طریق توافق زوجین انجام می شود و نسبت به طلاق قبلی سریعتر و آسانتر است. اما معمولاً برای طلاق توافقی، طرفین مجبور می شوند از بخشی از حقوق خود صرف نظر کنند. مثلاً زن با مردی موافقت می کند که مهریه او را ببخشد تا حکم طلاق سریعتر صادر شود. اما نوع دیگری از طلاق وجود دارد که آسانتر از موارد فوق است و در زمان کوتاهی قابل انجام است و نیازی به گذشتن از حقوق طلاق نیست. این جدایی از طریق حق طلاق رسمی انجام می شود. برای اطلاع از انواع حق طلاق و نحوه اخذ آن ادامه این مقاله را از دست ندهید.
     
    اعطای وکالت طلاق یا حق طلاق
     
    در ابتدا لازم به ذکر است که هر شخصی می تواند برای انجام کاری به هر شخص دیگری وکالت بدهد. منظور از وکالت دادن به شخص این است که شخص مذکور نماینده انجام کاری در امر جزئی باشد. یکی از مصادیق وکالت دادن به شخص، دادن حق طلاق به زن است. طبق این وکالت زن می تواند بدون رضایت مرد طلاق بگیرد. البته باید توجه داشت که قبل از اعطای وکالت طلاق باید بین زن و مرد توافق شود. یعنی مرد قبول کند که زن در طلاقش وکیل داشته باشد. ممکن است بسیاری از افراد با این موضوع مخالف باشند زیرا فکر می کنند همزمان با دادن حق طلاق رسمی یا عقد به معنای متزلزل شدن پایه های زندگی مشترک است. در حالی که اینطور نیست. زن زمانی که برای ادامه زندگی دچار مشکل می شود اقدام به طلاق می کند و داشتن حق طلاق به این معنا نیست که بی دلیل طلاق می گیرد.
     
     
     
    وکالت طلاق به دو صورت انجام می شود. اعطای حق طلاق محضری و اعطای حق طلاق در ضمن عقد. در ادامه هر کدام را به تفصیل توضیح خواهیم داد.
     
    حق طلاق در عقد
     
    بر اساس قواعد قانون مدنی، علاوه بر عقود لازم، هر عقد لازم و جایز دیگری را نیز می توان منعقد کرد. حق طلاق یا وکالت طلاق زن نیز از جمله عقودی است که در عقدنامه می توان به آن اشاره کرد. برای این منظور کافی است مرد تصریح کند که هنگام نوشتن متن صیغه، حق طلاق را به همسر خود می دهد و داماد باید آن را در عقدنامه قید کند.
     
     
     
    اعطای حق طلاق به موجب عقد به هیچ وجه قابل اسقاط مرد نیست و از لحظه انعقاد عقد به طرفین قابل اسقاط نیست.
     
     
     
    در صورتی که قصد اخذ حق طلاق از طریق عقد را دارید باید دقت کنید که در اعطای حق طلاق هیچ شرطی ذکر نشده باشد. مثلاً نباید شرط شود که زن در صورت گذشت از مهریه حق طلاق دارد. در این صورت جز با دادن مهریه خود نمی توانید از این حق استفاده کنید. اگر در ضمن اعطای حق طلاق شروطی را در قولنامه ذکر کرده اید اما پس از عقد از این توافق پشیمان شده اید، متاسفانه راهی برای انحلال این عقد وجود ندارد. از طلاق مشروط خود استفاده نکنید و از طرق دیگری مانند درخواست طلاق غیر توافقی می توانید حکم طلاق بگیرید. حق طلاق محضری.
     
    حق طلاق محضری پس از انعقاد عقد اسلامی صورت می گیرد و نحوه اعطای آن مانند سایر وکالت است. به این صورت که طرفین با در دست داشتن مدارک مورد نیاز مانند شناسنامه و کارت ملی به دفتر اسناد رسمی یا منزل مراجعه و نسبت به تنظیم وکالت نامه اقدام نمایند. در حق طلاق رسمی مرد می تواند شروطی را ذکر کند و حق طلاق را مشروط کند. همچنین حق طلاق می تواند موقت باشد و این حق طلاق می تواند بدون عزل و یا قابل اسقاط باشد که متأسفانه یکی از معایب حق طلاق است. زیرا در حق طلاق اسناد رسمی همه شرایط منوط به اراده مرد است.
     
     
     
    حق طلاق ممکن است مشروط باشد. ممکن است در هر دو حق شرط باشدطلاق رسمی و حق طلاق قراردادی و این بستگی به توافق طرفین دارد. مثلاً شرط کند که در ازای اعطای حضانت فرزندان، حق طلاق به زن داده شود. در این صورت زن تنها زمانی می تواند از طریق وکالت نامه طلاق بگیرد که حضانت فرزندان را به شوهرش بسپارد.
    مبینا قره گوزلو
    چهارشنبه 6 / 7 - 3:57 PM
    بازدید : 181
    برچسب‌ها :
     
     
     
     
    روابط زناشویی و مسائل مربوط به آن یکی از مسائل مهم هر جامعه است. ازدواج یکی از رایج ترین عقود در بسیاری از کشورهاست و این قرارداد یکی از رایج ترین عقود در کشور ما می باشد. به همین دلیل قانونگذاران کشور قوانینی را در خصوص روابط زناشویی تدوین کرده اند و همین امر باعث می شود در برخی مسائل نیاز به وکیل زناشویی احساس شود. اگر مردم قصد دارند با توسل به قانون به نتیجه برسند، بهتر است از وکیل کمک بگیرند تا پرونده حقوقی در سریع ترین زمان و به بهترین شکل به نتیجه برسد. در مسائل خانوادگی به وکیل خانواده و در مشکلات زناشویی به وکیل زناشویی نیاز است. در این مقاله به مشکلات خانوادگی و زناشویی می پردازیم و همچنین تمامی مواردی که حضور وکیل زناشویی به شما کمک می کند را بیان می کنیم.
     
    وکیل زوجیت در طلاق
     
    اگر زندگی مشترک به پایان برسد، طلاق راهی است که قانون پیش روی ما گذاشته است. طلاق پایان قانونی زندگی مشترک است و پس از آن طرفین هیچ مسئولیتی در قبال یکدیگر نخواهند داشت.
     
     
     
    گاهی طلاق توافقی صورت می گیرد که در این صورت مشکلات کمتر و از نظر سرعت و سهولت بهتر می شود. اگر این کار توسط وکیل زن و شوهر انجام شود، سرعت طلاق بیشتر می شود.
     
     
     
    گاهی اوقات طلاق غیر توافقی است و این نوع طلاق مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت، به خصوص زمانی که طلاق توسط زن مطرح شود. در این گونه موارد نیاز به وکیل ازدواج بیش از پیش احساس می شود تا بحث حقوقی به نتیجه برسد و زمان زیادی را نبرد.
     
     
     
    وکیل ازدواج در ازدواج
     
    یکی از مواردی که می توانید از وکیل ازدواج استفاده کنید مربوط به قبل از ازدواج است. علاوه بر عقد ازدواج شما، قراردادهای دیگری نیز می توان منعقد کرد که شرایط و شرایط زندگی یکی از طرفین را بهبود می بخشد. به همین دلیل برای ازدواج عاقلانه می توانید با وکیل ازدواج مشورت کنید تا تمامی شرایط لازم برای انعقاد عقد ازدواج را در نظر بگیرید.
     
     
     
    همچنین ممکن است در طول زندگی مشترک بین زوجین به دلیل شرایط زندگی یا شرایط مندرج در قرارداد، مشکلاتی پیش بیاید. در این صورت می توان با انجام مشاوره حقوقی رابطه زناشویی مشکلات را حل کرد و وضعیت زندگی را به نحو بهتری متعادل کرد.
     
     
     
    همچنین از زمان انعقاد عقد، زوجین باید علاوه بر احراز شرایط مندرج در عقد، به وظایف زناشویی خود که هم در عرف و هم در قانون تعیین شده است، عمل کنند. در صورت امتناع یکی از طرفین از انجام وظایف زناشویی، می توان با مراجعه به وکیل زناشویی و مشاوره حقوقی، مسائل و مشکلات را برطرف کرد.
     
     
     
    گاهی پیش می آید که زن و شوهر به دلیل مشکلاتی که به وجود می آید، حقوق طرفین را سلب می کنند. مثلاً ممکن است مردی همسرش را از خروج از خانه منع کند. در چنین شرایطی و زمانی که در زندگی مشترک با چنین مشکلاتی مواجه می شوند، مراجعه به وکیل ازدواج چاره ساز خواهد بود. با مراجعه به وکیل خانواده می توانید این گونه موارد را با کمک قانون به بهترین شکل حل کنید.
     
     
     
    مجموعه دعاوی ازدواج
     
    بر اساس عقد نکاح، شوهر مکلف به پرداخت حقوق به زوجه است و تحت هیچ شرایطی نمی تواند از پرداخت آن امتناع کند. حقوق زن که شامل مهریه، نفقه و نفقه ایام عقد است، هم در شرع و هم در قانون ذکر شده است و تحت هیچ شرایطی جز در موارد استثنا نمی توان از پرداخت آن امتناع کرد.
     
     
     
    مهریه عندالمطالبه رایج ترین نوع مهریه در زمان حاضر است که در این نوع مهریه به محض درخواست زن باید پرداخت شود. اما گاهی پیش می آید که مرد از پرداخت این حق خودداری کند. در چنین شرایطی زوجه می تواند با مراجعه به وکیل زوجیت که در زمینه جهیزیه تخصص دارد حقوق خود را مطالبه کند. نکته مهم این است که بر خلاف تصور، مهریه مربوط به زمان طلاق نیست و در طول زندگی قابل مطالبه است.
     
     
     
    نفقه
     
    نفقه یکی از حقوق مهم زن است که در طول زندگی باید پرداخت شود. طبق قانون، اگر مردی از پرداخت نفقه همسر خود امتناع کند، زن می تواند شکایت کند. در این هنگام دادگاه نفقه را با توجه به شرایط زن تعیین و مرد را به پرداخت آن محکوم می کند. در صورت امتناع مجدد مرد از دادن نفقه، زوجه می تواند خود را طلاق دهد. البته این نکته تنها به عواقب مدنی عدم پرداخت مهریه اشاره دارد و یکی از تبعات کیفری آن حبس مرد در صورت عدم پرداخت نفقه است. در چنین شرایطی حضور وکیل زناشویی می تواند زوجه را در احقاق حقوق خود و رسیدن به اهداف خود یاری دهد.
     
     
     
    گفتنی است در قانون آمده است که مرد باید نفقه بدهد مگر اینکه زن به وظایف زناشویی خود عمل نکند. این مورد که از آن به عنوان نشوز یاد می شود مانع دریافت نفقه زن محسوب می شود. زن مجرد مستحق دریافت نفقه نیست و نمی تواند به دلیل عدم دریافت نفقه شکایت کند.
     
    در چنین شرایطی مرد می تواند برای جلوگیری از تضییع حقوق خود با مراجعه به وکیل ازدواج اظهارات خود را بیان کند.
    مبینا قره گوزلو
    چهارشنبه 6 / 7 - 3:57 PM
    بازدید : 184
    برچسب‌ها :
     

     

     

    تقسیم اموال پس از طلاق

    قوانین و نظام های حقوقی کشورها با یکدیگر متفاوت است. به خصوص در ازدواج و طلاق، کشورها بسیار متفاوت عمل می کنند. تقسیم اموال پس از طلاق یکی از مواردی است که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. بسیاری از کشورهای دنیا که مهریه را در ازدواج به رسمیت نمی شناسند، پس از طلاق، اموالی را که در زمان ازدواج داشته یا به دست آورده اند، تقسیم می کنند. یعنی زن و شوهر بعد از طلاق برای اموال خود تنصیف مال را دنبال می کنند.

    طلاق یکی از راه هایی است که قانون برای پایان دادن به زندگی مشترک معرفی کرده است. در نتیجه طلاق هیچ یک از زوجین در قبال یکدیگر وظایفی نخواهند داشت مگر وظایف مربوط به حضانت فرزندان که دادگاه نیز به صورت محدود تعیین می کند. اما قبل از طلاق مسائل زیادی وجود دارد که زن و شوهر باید از طریق سازش و توافق آن ها را حل کنند و نیاز به وکیل طلاق توافقی دارند و در صورت عدم توافق از دادگاه حل و فصل آنها را بخواهند. یکی از مسائلی که هر زن و شوهری قبل از طلاق بر سر آن سازش می کنند، اموال است. یکی از مواردی که ممکن است طرفین در بحث اموال مطرح کنند، تقسیم اموال پس از طلاق است. در این مقاله به بررسی تقسیم اموال پس از طلاق بر اساس قوانین ایران می پردازیم.

     

    حقوق زنان

    قبل از هر طلاقی باید حقوق زن مشخص شود. به عبارت دیگر تا تعیین تکلیف مهریه و اجرت المثل در ضمن عقد، طلاق صادر نمی شود. همچنین بحث حضانت فرزندان نیز مطرح شود. این نکته در ماده 29 قانون حمایت از خانواده به شرح زیر بیان شده است:

     

    «دادگاه در رأی خود با عنایت به مفاد قرارداد و مندرجات سند ازدواج تکلیف مهریه، جهیزیه و نفقه زوجه، اولاد و فرزندان و نیز اجرت المثل طرفین را در طول مدت تعیین کرد. ازدواج آنها طبق تبصره ماده (336) قانون مدنی و در مورد نحوه حضانت و حضانت طفل و نحوه پرداخت هزینه های حضانت و نفقه تصمیم مقتضی می گیرد و همچنین دادگاه باید ترتیب و زمان و تعیین کند. محل ملاقات طفل با والدین و سایر بستگان با توجه به وابستگی عاطفی و علایق طفل ثبت طلاق موکول به پرداخت حقوق مالی زوجه است همچنین در صورت رضایت زوجه یا صدور حکم قطعی زوجه طلاق ثبت می شود. نفقه یا تقسیم در هر صورت در صورت رضایت زن به ثبت طلاق بدون دریافت حقوق مذکور می تواند پس از اخذ این حقوق اقدام کند. ثبت طلاق از طریق اجرای احکام دادگاه طبق مقررات مربوط.

     

    این ماده را نیز می توان این گونه تفسیر کرد که حقوق زن در نکاح به محض انعقاد عقد جزء دارایی او محسوب می شود و نیازی به محاسبه و تقسیم نیست مگر اینکه به نحو دیگری مصالحه شود. مرد نمی تواند در دوران عقد ادعایی نسبت به مهریه یا نفقه یا اجرت داشته باشد مگر اینکه مهریه طبق توافق طرفین داده شده باشد. به همین دلیل تقسیم اموال پس از طلاق در مهریه کاملاً بی معنی است و این موارد جزء اموال زوجه است. همانطور که در ماده 1082 قانون مدنی آمده است، زن مالک مهر و موم است و می تواند هر تصرفی که بخواهد بگیرد. پس اگر مال بعد از طلاق تقسیم شود جز مهریه مربوط به مال است. در ادامه در مورد امکان تقسیم اموال پس از طلاق و شرایط و نحوه انجام آن توضیح خواهیم داد.

     

     

     

    کشور ایران و نظام حقوقی آن به ویژه در مورد ازدواج، برگرفته از احکام اسلامی است. در فقه اسلامی تقسیم اموال پس از طلاق پذیرفته نشده است و در قانون کشور نیز به آن اشاره ای نشده است. پس از طلاق، غیر از مهریه ای که باید به زوجه پرداخت شود و اجرت متعارف در دوران عقد، بقیه اموال در اختیار صاحبان آن باقی می ماند. بنابراین با توجه به اظهارات فوق هیچ قانونی وجود ندارد که زن و مرد را مجبور به تقسیم اموال پس از طلاق کند. اما شرایطی وجود دارد که طی آن می توان چنین کاری را انجام داد و پیگیری کرد.

    طبق ماده 1119 قانون مدنی: «عاقدین می‌توانند هر شرطی را که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد، علاوه بر عقد نکاح یا عقد لازم دیگر، شرط کنند، مانند اینکه شرط کنند هر گاه شوهر گرفت. زوجه دیگری یا در مدت معینی ناپدید شود یا انفاق یا سوء قصد علیه زن را ترک کند یا بدرفتاری کند که زندگی آنها با یکدیگر غیر قابل تحمل شود، اثبات تحقق شرط در دادگاه به زن وکیل و وکیل سپرده می شود. دادگاه و صدور رای قطعی.

     

    با استناد به ماده فوق زوجین می توانند هر شرطی را در عقد خود ذکر کنند جقراردادی که منافاتی با ماهیت عقد نداشته باشد و یکدیگر را ملزم به انجام آن کنند. بنابراین تقسیم مال بعد از طلاق را می توان در عقدنامه نوشت و بعد از طلاق می توانند مال را تقسیم کنند. این توافقی است که قبل از ازدواج صورت می گیرد. این شرایط ممکن است به طرق مختلفی تعیین شود، مثلاً باید توجه داشت که تقسیم اموال پس از طلاق در صورت پرداخت مهریه انجام می شود.

    مبینا قره گوزلو
    چهارشنبه 6 / 7 - 3:57 PM
    بازدید : 134
    برچسب‌ها :
     
     
     
    طلاق غیر توافقی و یک طرفه یکی از مواردی است که گاه زندگی بسیاری از زوج ها را تحت تاثیر قرار می دهد. دلیل طلاق یک طرفه می تواند متفاوت باشد. عدم حضور یکی از طرفین، شرمساری یکی از طرفین و مواردی از این دست که یکی از زوجین را مجبور به درخواست طلاق می کند. طلاق امری ناخوشایند است که همه جوامع سعی در کاهش و تعادل آن دارند. به همین دلیل در طلاق، به خصوص طلاق غیر توافقی، زمان را طولانی می کنند و از نظر سهولت، روند طلاق را با مشکل مواجه می کنند. از این رو کارشناسان زیادی در زمینه طلاق غیر توافقی فعالیت می کنند اما به دلیل هزینه بالای وکلای طلاق یک طرفه ممکن است بسیاری از افراد از مراجعه به این افراد خودداری کنند. در این مقاله به فرآیند طلاق توافقی می پردازیم و همچنین توضیح می دهیم که چرا پرداخت وکیل طلاق یک طرفه و مراجعه به کارشناس الزامی است.
     
    طلاق یک طرفه از مرد
     
    طلاق یک طرفه از مرد آسانتر از طلاق از زن است، به همین دلیل گاهی اوقات هزینه وکیل طلاق یک طرفه از طرف مرد کمتر است. در واقع قانون شرط خاصی برای طلاق مرد تعیین نکرده است. اما این بدان معنا نیست که هیچ مانعی برای طلاق وجود ندارد. به دلیل وجود این موانع، گاهی پرداخت حق الوکاله یک طرفه برای مرد واجب می شود. در ماده 1133 قانون مدنی آمده است:
     
     
     
    مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه از همسر خود تقاضای طلاق کند.»
     
     
     
    در تبصره این ماده محدودیت هایی برای طلاق برای زنان در نظر گرفته شده است در حالی که طبق ماده مذکور، مردان شرایط خاصی ندارند. اما ماده 29 قانون حمایت خانواده مهمترین محدودیت را برای طلاق یک طرفه برای مردان در نظر گرفته است و این امر بعضاً باعث می شود که مردان برای وکیل طلاق یک طرفه هزینه کنند. در این مقاله نوشته شده است:
     
     
     
    «دادگاه در رأی خود با عنایت به مفاد قرارداد و مندرجات سند ازدواج تکلیف مهریه، جهیزیه و نفقه زوجه، اولاد و فرزندان و نیز اجرت المثل طرفین را در طول مدت تعیین کرد. ازدواج آنان طبق تبصره ماده (336) قانون مدنی و در مورد نحوه حضانت و حضانت طفل و نحوه پرداخت هزینه های حضانت و نفقه تصمیم مقتضی خواهد گرفت.
     
     
     
    در این ماده ذکر شده است که در ضمن عقد باید کلیه شرایط احراز شود
     
    اخذ صیغه طلاق منوط به پرداخت کلیه حقوق زن اعم از مهریه و نفقه و اجرت متعارف در دوران عقد می باشد.
     
    به جز مهریه سایر حقوق توسط دادگاه محاسبه و تعیین می شود.
     
    برای حضانت فرزندان باید قبل از صدور حکم طلاق تکلیف مشخص شود.
     
    در بخشی از این ماده به پرداخت حق زوجه به شرح زیر تاکید شده است: «ثبت طلاق موکول به پرداخت حقوق مالی زوجه است».
     
    تمامی موارد فوق محدودیتی را برای مرد ایجاد می کند که وی را ملزم به پرداخت وکیل طلاق یک طرفه می کند. ممکن است تصور کنید که هزینه استخدام وکیل همیشه بالاست و برای به دست آوردن وکیل مناسب باید هزینه زیادی پرداخت کنید.
     
    هزینه وکیل طلاق یک طرفه از طرف زن
     
    قانون مدنی زنان را از طلاق غیر توافقی منع کرده است. این محدودیت به گونه ای است که در اکثر موارد بدون مراجعه به کارشناس و پرداخت هزینه وکیل طلاق یک طرفه نمی توان حکم طلاق را صادر کرد. در تبصره ماده 1133 قانون مدنی، شرایط وقوع طلاق غیر توافقی در مواد 1119، 1129 و 1130 قانون مدنی پیش بینی شده است. با وجود این مطالب، اثبات احراز شرایط نیز امری است که زنان را به پرداخت وکیل طلاق یک طرفه سوق می دهد.
     
    در ماده 1119 قانون مدنی آمده است:
     
     
     
    «طرفین عقد می‌توانند علاوه بر عقد نکاح یا هر عقد لازم دیگری، هر شرطی را که مخالف با مقتضای عقد مزبور نباشد، شرط کنند، مانند اینکه هرگاه شوهر زن دیگری بگیرد یا در مدت معینی غایب شود. مهلت یا ترک انفاق یا سوء قصد به جان زوجه یا سوء رفتار به گونه ای که زندگی با یکدیگر غیر قابل تحمل شود، اثبات تحقق شرط در دادگاه و صدور رأی قطعی بر عهده زوجه وکیل و وکیل است. .
     
     
     
    اگرچه این ماده شامل هر دو طرف می شود، اما مردان هیچ محدودیتی برای طلاق ندارند، این ماده شامل زنان می شود. برای اینکه بتوان ثابت کرد که شرایط خلاف قرارداد محقق شده است، نیاز به کارشناس است. در این زمان می توانید این موضوع را در دادگاه ثابت کنید و با پرداخت حق الزحمه وکیل طلاق یک طرفه با مبلغ معقول، حکم طلاق دریافت کنید.
    مبینا قره گوزلو
    چهارشنبه 6 / 7 - 3:56 PM
    بازدید : 186
    برچسب‌ها :
     
     
     
    هزینه وکیل طلاق یک طرفه
     
    وکلای زیادی در کشور وجود دارند که حتی برای ساده ترین پرونده های حقوقی مبالغ هنگفتی را دریافت می کنند. این امر باعث شده تا مردم از وکیل گرفتن خودداری کنند و مشکلات خود را به تنهایی حل کنند که در نهایت باعث شکست آنها می شود. زوجین پس از طلاق نیز دچار مشکل مالی می شوند و علاوه بر مخارج خود باید برای طلاق هزینه کنند اعم از هزینه های حقوقی، هزینه های مربوط به حقوق طرف مقابل و... بنابراین هزینه وکیل نیز می باشد. یک نگرانی برای آنها
     
    ماده 1130 مکمل ماده 1119 قانون مدنی است که به شرح زیر نوشته شده است:
     
     
     
    اگر مدت عقد موجب عسر و حرج زوجه باشد، می تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند. اگر موارد فوقعسر و حرج در دادگاه ثابت می شود، دادگاه می تواند زوج را به طلاق اجباری کند و در صورت عدم امکان اجبار با اذن حاکم شرع طلاق داده می شود.
     
     
     
    تبصره (1397/4/29) - عسر و حرج موضوع این مقاله به وجود آمدن حالتی است که ادامه زندگی را برای زوجه مشکل و تحمل آن را مشکل می‌کند و موارد زیر در صورت تأیید دادگاه صالح از مصادیق عسر و حرج محسوب می شود:
     
     
     
    ترک زندگی خانوادگی توسط همسر برای حداقل شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب در یک سال بدون عذر موجه.
     
    اعتیاد همسر به یکی از انواع مواد مخدر یا اعتیاد وی به مشروبات الکلی که باعث اختلال در زندگی خانوادگی شده و امتناع یا عدم امکان اجبار وی به ترک
     
    ضرب و شتم یا هرگونه سوء رفتار مستمر زوج که برحسب حال زوجه قابل تحمل نباشد.
     
    همسر مبتلا به بیماری روانی صعب العلاج یا ساری یا هر بیماری صعب العلاج دیگری که زندگی مشترک را مختل کند.
     
    علاوه بر موارد فوق، هر مورد دیگری که موجب عسر و حرج زن باشد با استناد به آن قابل طلاق است. اما در این موارد هزینه طلاق یک طرفه باید توسط وکیل پرداخت شود. در این موارد وکیل با اسناد معتبر و محکمه پسند از موکل خود دفاع می کند. بدیهی است کارشناس حقوقی اظهارات خود را بیان می کند و دادگاه را در صدور حکم طلاق بهتر قانع می کند.
     
     
     
    اگر صیغه طلاق از طریق طلاق غیر توافقی صادر شود، مهریه باقی می ماند و مرد باید تمام حقوق خود را بپردازد. در مواقعی که مرد از پرداخت مهریه امتناع می کند، می توانید با پرداخت حق الزحمه وکیل طلاق یک طرفه یا وکیل مهریه حق را بگیرید.
     
     
     
    یکی از موارد دیگری که زن می تواند طلاق دهد در ماده 1129 آمده است:
     
     
     
    «در صورت امتناع زوج از دادن نفقه و عدم اجرای حکم و الزام او به پرداخت نفقه، زوجه می‌تواند برای طلاق به حاکم رجوع کند و حاکم زوج او را مجبور به طلاق کند، همین‌طور است. اگر شوهر نتواند نفقه بدهد».
     
     
     
    نفقه یکی از حقوق زن است که در هر صورت باید پرداخت شود. عواقب کیفری عدم پرداخت نفقه به زندان و عواقب قانونی آن طلاق است. در وهله اول دادگاه مرد را به پرداخت نفقه محکوم می کند و در صورت ادامه امتناع مرد از پرداخت آن، زن می تواند خود را طلاق دهد. در چنین شرایطی با پرداخت حق الزحمه وکیل طلاق یک طرفه می توانید خیلی سریعتر و راحتتر به نتیجه دلخواه برسید. همچنین قابل ذکر است که طلاق مانعی برای دریافت نفقه نیست و زن می تواند پس از طلاق تقاضای نفقه کند. میزان نفقه را دادگاه با توجه به شرایط زن تعیین می کند و مرد به پرداخت آن محکوم می شود. همچنین اگر بعد از طلاق، زن از مرد حامله شود، مرد باید تا زمان لقاح نفقه زن را بپردازد.
    مبینا قره گوزلو
    چهارشنبه 6 / 7 - 3:56 PM
    بازدید : 146
    برچسب‌ها :
     

     

    آیا طلاق توافقی ایراد دارد؟

    پاسخ این سوال در تعریف طلاق توافقی نهفته است. طلاق توافقی نوعی طلاق است که در آن طرفین به طلاق توافق کرده و هر دو به جدایی رضایت داده اند. در اینجا دادگاه با توجه به رضایت طرفین، حکم طلاق را سریعتر ساده می کند. بنابراین اعتراض به طلاق توافقی بی معنی است و در مورد این که آیا طلاق توافقی قابل اعتراض است یا خیر باید گفت. اما ممکن است در جریان صدور حکم طلاق توافقی یکی از طرفین به طلاق اعتراض کند و ادعا کند که نمی خواهد طلاق بگیرد. در این صورت روند طلاق کاملا متفاوت خواهد بود.

     

    وقتی فردی ادعا می کند که نمی خواهد طلاق بگیرد، بلافاصله طلاق از مقوله طلاق توافقی خارج می شود و در موارد مربوط به طلاق غیر توافقی بررسی می شود. در این صورت اگر طلاق از طرف مرد غیر توافقی باشد، حکم راحت تری صادر می شود و کافی است تمام حقوق زن یعنی مهریه و اجرت متعارف را در طول مدت بپردازد. ازدواج، برای دریافت حکم طلاق. اما اگر طلاق از طرف زن باشد، روند طولانی در انتظار او خواهد بود. ایراد دیگری که ممکن است به طلاق توافقی وارد شود، اعتراض رفتاری زوجین است. یعنی طرفین برای صدور طلاق به دفتر ثبت طلاق مراجعه نکنند.

     

    در صورتی که زن برای صدور حکم طلاق و ثبت آن اقدام نکند، مرد یا وکیل او به راحتی می توانند صیغه طلاق را صادر و بدون حضور زن طلاق را یک طرفه ثبت کنند.

    اما اگر مرد برای ثبت طلاق و صدور حکم طلاق به دفترخانه مراجعه نکند، زن نمی تواند طلاق بگیرد. برای صحت و سقم طلاق باید مرد حاضر باشد در غیر این صورت طلاق ثبت نمی شود.

    در طلاق غیر توافقی، ایراد مخالف طلاق توافقی است. چون یکی از طرفین به تنهایی با اظهارات خود صیغه طلاق را دریافت می کند، طرف مقابل می تواند به صدور حکم اعتراض کند. در این صورت اعتراض زن راه به جایی نمی برد زیرا مرد با پرداخت حقوق می تواند طلاق بگیرد. اما مرد می تواند در طلاق غیر توافقی به صدور حکم طلاق اعتراض کند و حکم را مسترد کند. لازم به ذکر است رسیدگی به کلیه موارد فوق در صلاحیت دادگاه خانواده می باشد.

    مشکلات خانوادگی یکی از مهمترین مشکلاتی است که حل آن دغدغه هر جامعه ای است. همه جوامع در سراسر جهان به مسئله خانواده اهمیت زیادی می دهند و قوانین خاصی را برای حل مشکلات آن تدوین کرده اند. کشور ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای حل مشکلات خانواده از طریق قانون قوانینی را تدوین کرده و دادگاه خانواده را در صلاحیت رسیدگی به این مشکلات قرار داده است. اما ورود به دادگاه ها قوانین خاص خود را دارد که یکی از آنها داشتن وکیل است.

     

    طلاق یکی از مهم ترین مواردی است که دادگاه خانواده به صورت روزانه به درخواست های مربوط رسیدگی می کند. با توجه به مشکلات روزافزون جامعه ایران، بدیهی است که خانواده به عنوان مهمترین نهاد در کانون توجه قرار گرفته و پس از آن تقاضای طلاق بالا خواهد رفت. اما هر کشوری در تلاش است تا از افزایش آمار طلاق خود جلوگیری کند و به همین دلیل دادگاه ها سعی دارند روند صدور حکم طلاق را طولانی تر و دشوارتر کنند.

    مبینا قره گوزلو
    چهارشنبه 6 / 7 - 3:55 PM
    بازدید : 136
    برچسب‌ها :
     

     

     

    با شنیدن نام عقد اسلامی و احکام مربوط به آن، خود به خود نام مهریه و سایر حقوق و تکالیف زن به ذهن متبادر می شود. از آنجایی که احکام اسلامی در مورد نکاح بسیار کاملتر از سایر احکام نکاح در ادیان دیگر است، زوجه در این ازدواج دارای حقی تلقی می شود که تحت هیچ شرایطی نمی توان از آن اجتناب کرد. مهریه حق مسلم زن است و به هیچ وجه قابل اسقاط نیست مگر به دلیل فسخ نکاح که شرایط آن بسیار محدود است و به ندرت اتفاق می افتد. بطلان عقد در صورت عدم احراز شرایط نکاح سالم است، اما در صورت صیغه عقد، مهریه از زمان انعقاد عقد به تصرف زن در می آید. در نظر گرفته شود . مثلاً مرد پس از اخذ حکم اعسار، مهریه را به صورت اقساطی بپردازد. در ادامه این مقاله به نحوه صدور حکم توقیف و پرداخت اقساطی مهریه می پردازیم. برای کسب اطلاعات لازم در این مورد این مقاله را از دست ندهید.

    مهریه و پرداخت آن

    مهمترین تقسیم بندی مهریه آن را به دو دسته مهریه عندالمطالبه و مهریه عندالمطالبه تقسیم می کند. امروزه رایج ترین مهریه در عقد نکاح، مهریه عندالمطالبه است، زیرا نحوه وصول آن ساده تر و ضمانت اجرای آن قوی تر است. اما حتی در مهریه عندالمطالبه نیز امکان پرداخت اقساط مهریه وجود دارد. در ماده 1087 قانون مدنی در مورد مهریه چنین آمده است: زوجه پس از عقد مالک مهر می شود و هر چه بخواهد می تواند انجام دهد.

     

    شایان ذکر است که این ماده بیشتر در مورد مهریه عندالمطالبه اعمال می شود. در مهریه عندالمطالبه به محض مطالبه مهریه، مرد مکلف به پرداخت آن است. طبق ماده 1085 قانون مدنی حتی زن نیز می تواند در صورت عدم دریافت مهریه از انجام وظایف زناشویی خودداری کند. البته در صورت انجام وظایف نمی تواند از ماده 1085 قانون مدنی استفاده کند. اما می تواند مهریه خود را از روش های دیگر مانند توافق با همسر یا اجرای مهریه دریافت کند. در هر دو صورت مرد می تواند مهریه خود را به صورت اقساط پرداخت کند.

     

    رایج ترین مهر در کشور ما سکه تمام بهار آزادی است. تا 110 سکه تمام بهار آزادی اعدام وجود دارد. یعنی اگر مرد این ۱۱۰ سکه را نپردازد، زوجه می تواند حکم قضایی بگیرد. اما با مازاد بر این 110 سکه ضمانت اجرای کیفری از بین رفته و قانونی می شود و مرد می تواند نسبت به پرداخت اقساط مهریه خود اقدام کند.

     

    نکته: با توجه به افزایش قیمت سکه در سال های اخیر، ممکن است در عمل تعداد کمتری سکه حکم اعدام کیفری را داشته باشد و یا به مرد برای پرداخت این ۱۱۰ سکه تسهیلات داده شود.

     

    در هر صورت با پرداخت اقساطی مهریه فشار مالی کمتری به مرد وارد می شود. در ادامه به توضیح قانون پرداخت اقساطی مهریه می پردازیم.

     

     

     

    حکم معوقه و پرداخت اقساط مهریه

    قبل از ورود به بحث نحوه پرداخت اقساطی مهریه، لازم به ذکر است که برای این امر باید عدم تمکن مالی برای پرداخت کل مهریه وجود داشته باشد. اگر مردی توانایی پرداخت تمام مهریه را به یکباره داشته باشد نمی تواند اقساط مهریه را مطالبه کند. حتی زوجه نیز می تواند با کمک وکیل خود حکم توقیف اموال را بگیرد. اما برای دریافت این حکم باید مدارک محکمه پسند به دادگاه خانواده ارائه شود. اما مرد برای پرداخت اقساطی مهریه باید مستنداتی را مبنی بر عدم تمکن مالی خود ارائه کند که در ادامه به تفصیل توضیح خواهیم داد.

    برای پرداخت اقساطی مهریه باید حکم اعسار اخذ شود. حقوق معوقه به این معناست که مرد نتواند بدهی خود را بپردازد و به فقر بیفتد. در این صورت مرد در فقر می افتد تا کل مهریه را یکجا بپردازد. در واقع این حکم نشان می دهد که مرد توانایی مالی برای پرداخت کل مهریه را ندارد. در شرایط فعلی و با توجه به قیمت سکه، در اکثر موارد نمی توان کل مبلغ مهریه را به صورت یکجا پرداخت کرد. به همین دلیل دریافت دستور تشنج راحت تر می شود. پس از دریافت این حکم، مهریه به صورت اقساطی پرداخت می شود.

     

    اسنادی مانند فیش های حقوقی، گزارش گردش حساب، لیست گزارش اموال می تواند برای دریافت دستور توقیف تعیین کننده باشد. همچنین ارائه قولنامه می تواند بسیار موثر باشد.

     

    لازم به ذکر است که قرار منع تعقیب موقت است. یعنی پس از صدور به دلیل ارائه سند دیگری از زوجه مبنی بر تمکن مالی مرد برای پرداخت کل مهریه قابل فسخ است.

     

    دادگاه صالح برای صدور حکم طلاق، دادگاهی است که به تقاضای پرداخت مهریه زوجه رسیدگی می کند. در واقع ابتدا زن با مراجعه به مرجع صالح درخواست مهریه می کند و مرد نیز از طریق همان دادگاه اعلام ربا می کند و تقاضا می کند کهمهریه به صورت اقساطی پرداخت شود.

     

    پس از صدور حکم اعسار نوبت به مطالبه اقساط مهریه می رسد. اقساط جهیزیه بر اساس شغل مرد، درآمد، گردش مالی حساب و مواردی از این قبیل است. نحوه محاسبه اقساط مهریه کاملاً به نظر و تشخیص دادگاه خانواده و قاضی بستگی دارد.

     

    مبینا قره گوزلو
    چهارشنبه 6 / 7 - 3:55 PM
    بازدید : 207
    برچسب‌ها :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 226
    تعداد کل نظرات : 0

    خبرنامه